Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek adına internet sitemizde çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Gizlilik ve Çerez Politikası’nı inceleyiniz. Devam etmeniz halinde çerez kullanımına izin verdiğinizi kabul edeceğiz.
x

Basında Biz

BİR PARÇANIZ DA BİZ OLALIM!

Paylaş
120 Metrekare Dükkândan Devler Ligine
01/04/2019

120 Metrekare Dükkândan Devler Ligine

Kurucusu Hadi Özalp’in 1980 yılında, Lamartin Caddesi’nde 120 metrekarelik bir dükkânda temellerini attığı Martaş Otomotiv, bugün 33 ülkeye ihracat yapan, Türkiye’nin en büyük bağımsız otomotiv yedek parça dağıtıcı şirketlerinden biridir. Sahip olduğu vizyon sahibi yaklaşımını köklerinden alan Martaş Otomotiv, ismini, kurucusu Hadi Özalp’in Türkiye’nin o dönem ki otomobil parkını oluşturan Murat, Anadol, Renault, Tofaş’ın baş harflerinden almıştır. 1980-1990 arası Türkiye‘de araç parkı sınırlı olsa da, sonraki yıllarda gelişen otomotiv piyasası ile birlikte Martaş Otomotiv’in büyümesi de ivme kazanmış, 2000’li yıllara gelindiğinde ise çeşitliliğin artmasıyla hız, servis ve bulunabilirlik ön plana çıkmaya başlamıştır.

2010 yılı ise, Martaş Otomotiv için önemli dönüm noktalarından biri olmuş ve yönetimini ikinci kuşak olan Ziya Özalp ve kardeşi Cem Baver Özalp devralmıştır. Bu devirle beraber şirket, dijital ve teknolojik anlamda önemli bir dönüşüm içine girmiş, lojistik sistemleri, B2B programı ve raporlama sistemleri ile şirketin, “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” ilkesini teknoloji ile birleştirerek verimlilik esaslı bir sistem kurmuştur. Bu teknolojik ve dijital dönüşüm Martaş Otomotiv’i teknolojinin desteği ile lojistik kültürünü oturtmuş, 150 bin referansı yönetebilen bir satış, pazarlama ve dağıtım firması haline getirmiştir. Parlayan Yıldızlarımız: Votto, MGA, GRAT Martaş Otomotiv’in büyüme ivmesinin ardındaki önemli faktörlerden biri olan Votto, MGA ve GRAT markaları altındaki ‘’Private Label’’ ürünleri, hammaddesinden ambalajına kadar oldukça yüksek kaliteli olup, bu ürünler gerek yurt içi gerekse yurt dışında oldukça yoğun talep görmektedir. “Önce İnsan” mottosu ile yola çıkarak oluşturduğu Martaş Academy kapsamında, çalışanların gelişimi ve memnuniyeti için sürekli yatırımlar yapan firma, çalışanların daha kuvvetli bağlar kurması ve sürekli eğitimler ile kendilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.

2018 yılında, Dünya çapında bağımsız otomotiv yedek parça sektörünün önde gelen dağıtıcılarının buluştuğu en büyük ticari işbirliklerinden biri olan, 22,5 milyar Euro ciroya ve 38 hissedara sahip ATR’nin hissedar üyesi olan Martaş Otomotiv, bu iş birliğini 2018 yılında Şampiyonlar Ligi konsepti ile duyurmuş, yurt içi ve yurt dışı pazarlarında büyük bir güce ve deneyime sahip olmuştur. Şirketin kalbi konumunda olan lojistik merkezleri sektördeki öncülüğünde önemli bir yer teşkil ederken, başarıya giden yoldaki en önemli çalışma alanlarından biri olarak görülüyor. Bugün, İstanbul, Ankara ve İzmir’de bulunan yaklaşık 31.000 metrekare kapalı alana sahip dağıtım merkezleri ve İstanbul merkez ofisi ile 4 farklı lokasyonda hizmet veren Martaş Otomotiv, 2019 ve 2020 yıllarında iki yeni dağıtım merkezi daha açmayı hedefliyor. Şuanda, Renault, Fiat grubu, Ford, VGA grubu, PSA grubu, Japon-Kore grubu, Mercedes ve BMW gibi geniş bir araç parkına hizmet veren ve araca yönelik tüm mekanik parçalara farklı markaların çeşitliliğini sunan Martaş Otomotiv, 2020 vizyonunu ‘’Otomotiv Aftermarketi’nin Amazon’u Olmak’’ olarak tanımlıyor. ‘’Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti’’ Martaş Otomotiv bugün 300'ü aşkın nitelikli personeli, 150’den fazla uluslararası markası, 150.000'in üzerinde referansı, sürekli geliştirdiği ürün grubu ve projeleriyle ile başta müşterileri olmak üzere tüm iş ortaklarının arzu ve taleplerini daima "Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti" anlayışı ile karşılayarak, sürdürülebilir büyümeyi devam ettirmektedir.